Geplaatst op
Met CRM-software voor de sportbranche beheert u eenvoudig de ledenadministratie en regelt u makkelijk het inchecken en trekt u makkelijk nieuwe klanten aan met behulp van campagnes.
Tegenwoordig kunnen bedrijven en organisaties uit alle branches profiteren van het gebruik van CRM-software. De sportbranche is daar geen uitzondering op. Om het volledige uit een CRM-systeem te halen moet het worden ingesteld en ontworpen voor individuele processen en behoefte van de branche. Daarom willen wij vertellen hoe het voor de sportbranche kan werken.
Wat is ledenadministratie?
De ledenadministratie is relevant voor organisaties zoals verenigingen, clubs, vakbonden en partijen. In veel gevallen moet het de taken van een CRM-oplossing vervullen. Hoewel er enkele belangrijke verschillen zijn tussen klanten en leden, is de manier van doen vergelijkbaar. Verenigingen zijn in principe net zo bereid om nieuwe leden voor de lange termijn te winnen en te behouden zoals bedrijven dat doen met klanten.
Gebruik CRM-software voor ledenbeheer en andere bestuurlevels
Om die reden is ons advies ook om CRM-software te gebruiken voor de ledenadministratie. Daarnaast kan het ook op niveau’s, zoals operationeel en bestuurlijk niveau, zoals in de boekhouding.
CRM-software voor clubadministratie
De CRM-markt is zeer divers. Voor facilitaire zaken in elke sector zijn in de markt passende oplossingen vindbaar. Dit geldt zeker ook voor verenigingen in de sportbranche. Of een vereniging een goed doel dient of een sportclub is, doet er vaak in eerste instantie niet toe. Er is software nodig voor clubadministratie, ledenadministratie of administratie van donateurs.
Functionaliteiten van sportclubbeheer met CRM-software
Het systeem kan worden gebruikt worden om als voorbeeld contributies te factureren of nieuwsbrieven te versturen. Dit is een manier om ook een papierloos kantoor te krijgen. Het systeem kan dan ook worden gebruikt om nieuwe leden te werven voor de sportclub. Natuurlijk hebben sportclubs ook andere soorten behoeftes die verder gaan dan de software voor lidmaatschapsbeheer. Wij gaan verder in op de ledenadministratie en laten zien welke toepassingsgebieden en functies het kan omvatten.
Belang van data in de ledenadministratie
In het tijdperk van digitalisering zijn gegevens van onschatbare waarde. Gegevens en data helpen sportclubs en organisaties om een beter beeld te krijgen van hun eigen leden en hun behoeftes en wensen. Het is belangrijk om bij elk contactmoment zoveel mogelijk te weten komen van een lid of klant. Met bijvoorbeeld data kan je persoonlijke marketingcampagnes beginnen om leden meer betrokken te krijgen bij de club voor bijvoorbeeld vrijwilligerswerk achter de bar, etc. Het is mogelijk om dit te automatiseren.
Abonnementenbeheer
Abbonnementenbeheer is een van de belangrijkere administratieve taken van elke sportclub. Door gebruik van CRM-software voor leden- en abbonnementenbeheer kunnen alle geldstromen op één centrale omgeving worden beheerd.
Een CRM-systeem voor de sportbranche
Een CRM-systeem voor de sportbranche is lastig om te vinden binnen de huidige bedrijfssoftwaremarkt. Elk systeem is gespecialiseerd op bijvoorbeeld een sector of bedrijfsgroottes. Daarom willen wij u helpen. Faster Forward is een systeem wat efficiënte workflows biedt en dat alle processen rondom de klant stroomlijnt en is daarmee de oplossing voor verenigingen en stichtingen.